Bir Crytek Çalışanı PS5 ve Xbox’ı Karşılaştırdı
2 min readCrytek çatısı altında çalışan bir oyun geliştiricisi Twitter üzerinden PS5 ve Xbox Series X deneyimlerini paylaştı. Deneyimli geliştirici iki konsolu da kullandığını ve PS5’in Xbox Series X’den daha iyi olduğunu söyledi.
Neredeyse her gün hem PS5 ve hem de Xbox Series X için farklı farklı söylentiler gelmeye devam ediyor. Konsolun hayranları yeni nesil için heyecanlanıyor. Söylentiler her ne kadar konsollar hakkında açıklanan doğru bilgilerden daha çok yaygınlaşmaya başlasa da, sektörün içindeki kişilerden gelen detaylar bunu değiştirecek gibi duruyor. İki konsol hakkında daha açıklanacak çok şey olmasına rağmen, Crytek çatısı altında render mühendisi olarak çalışan bir oyun geliştiricisi şöyle söyledi;
PS5 oyun geliştirme açısından Xbox’dan daha iyi
Cevat Yerli, Avni Yerli ve Faruk Yerli kardeşler tarafından kurulan ve ülkemiz oyuncularının çoğunlukla Crysis üçlemesi ile tanıdığı Crytek’in Ali Salehi isimli bir çalışanı, hem Play Station 5 hem de Xbox Series X için yaptığı kodlamalar sonrası konsollar hakkında fikirlerini Twitter üzerinden beyan etti. Bir takipçisinin hangi konsolun daha iyi olduğu sorması üzerine cevap vermekten çekinmeyen Salehi,
” PS5’in bugüne kadar en üst performansına ulaşmak için kodladıkları en kolay ve geliştiricilere özgür alanlar bırakan en basit konsol “
olduğunu söyledi.
Deneyimli geliştiricinin açıklamaları burada bitmemiş ve takipçileriyle gerçekleştirdiği sohbetin devamında Salehi,
“Bir programcı olarak PS5’in çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim ve Xbox Series X’in PS5’e oranla üstün olduğu bir özelliğini söyleyebilecek herhangi bir programcı olduğunu da sanmıyorum.”
sözlerini kullanarak oldukça güçlü fikirlere imza atmış oldu.
“Geliştiriciler PS5’in en yüksek performansına ulaşmak için kodladıkları en kolay konsol olduğunu söylüyor” dedi. “Yazılım açısından PS5 için kodlama son derece basittir ve [geliştiricileri] bu kadar özgür kılan birçok yeteneğe sahiptir. Toplamda PS5’in daha iyi bir konsol olduğunu söyleyebilirim.”
TFLOP’lar önemli olmakla birlikte, X Serisi’nde en yüksek performansa ulaşmak ancak en ideal ve teorik koşullarla elde edilebilir . Microsoft konsolu içindeki tüm bileşenler GPU ile birlikte verimli bir şekilde birlikte çalışabiliyorsa; X serisi 12TFLOP’ların en yüksek performansına ulaşabilir, ancak bu mümkün görünmüyor.
X Serisi için geliştirme yapmak biraz zor olabilir, Salehi açıklıyor. Bunun nedenlerinden biri konsolun yazılımıdır, diğeri ise bant genişliğinde farklılık gösteren iki farklı RAM parçasının kullanılmasıdır.